Zombi Filmleri Haftası

Yafta , , , , , , , , , , ,


Bloğa yazmaya başladığımdan beri,kafamda okuyuculara karşı içerik problemi oluştu.Kendi anılarımı harmanlayıp,içine absürt malzemeler ekleyip anlatıyordum.Arada garnitür olarak sufle tadında ''haftanın şarkısı '' adlı bölümü yapıyordum.İnteraktif olarakta gazete manşetleri veya internet haberlerindeki saykodelik durumları göz önüne sermeyi planladım.Benimkisi otopsi raporuydu.Sınavlardaki hayatını anlatır gibi uzun paragraflardan sıkıldığınızın farkındayım.Okuyucuyu neşelendirecek ve bir o kadar da bilgilendirecek - zombi genel kültürü - bir bölüm hali hazırda duruyor.

İyi bir sinema eleştirmeni olduğum söylenemez.Imb'deki top 250 listesindeki 200 filmi izlemedim.Ama içlerinden en can alıcı,en civcivli filmleri sadık mısırımla soluk soluğa izledim.Türk entelektüelleri gibi üç-beş sanat filmi izledikten sonra,boğazıma fular ve koltuk altıma radikal türünden gazeteler alıp,sıcak yaz sabahlarında bir fincan çayımla köşe yazarlarını okumadım.Film festavallerini ara sıra takip ederim.O kadar cahil bir insan değilim.Yazma uslübümda da köklü bir değişikliğe imza atmak istiyorum.Söyleşi tadında,samimi bir hava katmak istiyorum.Bu kadar vırvırdan sonra gelelim sadete.

Piyasada olan birçok zombi filmini izlediğim diyemeyeceğim.Ama çoğunu izledim.Hem şimdiki zamanda yapılan uyduruk makyajlar,kötü senaryolar ve yeşilçam'ın kurgusuna dönen filmleri,seksenli-doksanlı yıllarda bir döneme damgasını vurmuş,siyah beyaz televizyonlarda daha insan kanını görmeden zombi filmi yapan büyük ustaların filmlerinide izledim.Birçok akımın filmini seyretme şansı buldum.Day of the dead,Night of livin dead ve Dawn of the dead gibi George Romero imzalı filmler...Eski zombi filmlerinde sanatsal unsurlar,politik eleştiriler,iktidar kavgası ve insanın sonu gelmeyen tüketim çılgınlığına konu alarak taşlama temalı filmlerdi.

Son zamanlarda ingiliz kara mizahı da zombi temalı filmlerde iyi işler başarıyor.Shaun of the dead ve Dog house gibi akımın mesajlarını taşıyan filmler,denizden babam çıksa yenir.Zombi konulu filmlere bir tutam mizah katan ustaları severim.Filmin konusunda ''aksiyon,korku,gerilim,mizah'' dörtlüsünü karıştıran ve harmanlayan ustaların filmleri unutulmaz.Tabiki bu kombinasyon da karıştırılan malzemeler kadar;kurgu,senaryo ve oyuncu kadrosu çok önemlidir.Unutmadan eski filmlerin ambiyanslarında,fon müziklerinde sıkça barok döneminden izlere rastlayabilirsiniz.

İyi zombi haftaları.

Comments (0)

Yorum Gönder