Yafta asparagaz , çocukluk oyunları , fısıltı , fiskos , isim şehir , kim ne yapmış , kim nerede , magazin , paparazzi
Horozlu saat alarmım çaldı.İlk çalışında önemsemeden kapattım.Deneyim ve tecrübelerim sayesinde gözlerim kapalı kapatıyordum.Adeta saati hissediyor,düğmesini aramadan elimi atmış gibi buluyordum.Alarm tekrar çaldı.Bu sefer alarmın sürekli çalmasından canına tak eden annem geldi.Alarmın çalmasıyla annemin gelmesi doğru orantılıydı.Ne zaman alarm çalsa birkaç dakika sona annem kapıda beliriyordu.Çalmaktan bir hal alan,istediği ilgiyi toplayamayan çalar saat annem tarafından kapatıldı.Çalar saatte beni uyandırmada başarılı olamayınca annem kendisinin icat ettiği kaldırma kuvvetine başvurdu.Mutfaktan aldığı bir bardak suyu havaya kaldırdı ve elini bükerek suyun gidiş noktasını yüzüme hedefledi.Tatlı uykumdan aniden uyanmıştım.Annemin kaldırma kuvveti,çalar saatten etkili gelmişti.Annemi kapatamadığım için bu reaksiyonu engelliyemedim.Yüzümdeki su damlacıklarını sildikten sonra gözlerimi ovuşturdum.Neredeyse okula gitme saatim geliyordum.Ütülenmiş olan gömleğimi ve pantolonumu giydim.Sabahları vefakar içeceğim,can yoldaşım,zihnimi açan yadigar içecek olan sütü bir çırpıda içtim.Sütün dudaklarımda verdiği haz anlatılamazdı.Hanlarda,bira içen ayyaş adamların birayı hunharca içmelerinden sonra ağızlarından damlayan bira damlacıklarını siler gibi dudaklarımda iz kalan sütü sildim.Birkaç ısınma hareketi yaptıktan sonra güne hazırdım.
Okula geliş yolunda bizim sınıftan birkaç arkadaşa rastladım.Sabahın köründe okula gitmemize rağmen hiç birisi sitem etmiyor ya da sızlanmıyordu.Yanlarına sinsice yaklaşarak bu durumun neyden kaynaklandığını sordum.Öğretmene tır çarpmamış,okul yanmamış ya da yeni sevgilileri olmamıştı.Hepsi hep bir ağızdan,yurttan sesler korosu gibi ''Kim,nerede,ne yapmış,nasıl '' oynacağız dediler.Hafızamdaki oyun arşivini yokladığımda böyle bir oyuna denk gelmedim.Hafızamda bu oyunu önceden oynamadığım için bağışıklık kazanmamıştı.Bir yandan heyecanlanıyor bir yandan da sohbetimizin koyulaşmasıyla ayaklarımıza söz geçiremiyorduk.Aheste aheste yürüyerek sadece oyunu düşünüyorduk.
Sınıfa geldiğimizde herkes yerlerine yerleşti.Birkaç kıkır kıkır konuşmadan sonra öğretmen sınıfa girdi ve derse başladı.Zihinlerini oyunların etkisinde bırakan bireyler birbirleriyle mesajlaşmak için kağıtlara ileti yazıyor,sonra avuçlarında kulak memesi kıvamına getirdikten sonra hedefin olduğu sıraya yavaşça atıyorlardı.Bu işlem öğretmen arkasını döndüğünde hızlanıyordu.Sınıfın zemini devlet dairelerindeki buruşturulmuş,yırtılmış kağıtlarla doluydu.Birkaç kişi bu atraksiyonu yeni yaptığı için deneyimsizliğinden yakalanmış,daha tecrübeleri kişiler deneyimleriyle yakalanan kişinin paçasını kurtarmıştı.
Zil çaldıktan sonra özveriyle yapılan kağıt alışverişi sona ermiş,tüm sınıf bir ''oh'' çekerek arkasına yaslanmıştı.Gelecek ders boş ders olduğu için herkes planını,hazırlıklarını yapıyordu.Boş ders,öğrenci kitabında kutsaldı.Normalde hayatınızda bir sürü boş dakikalarınız olacak ama sınıfta geçirilen boş dersin tadı öğrencilere kırk dakikanın ne denli bir zaman olduğunu,nasıl geçireceklerini,ne yapacaklarını tartışmalarıyla geçer.Kırk dakika öğrencilerin gözünde öyle uzun bir zaman dilimidir ki,oyun oynadıkları sırada onlara bir asır gibi gelir.Daha önce anlaşmış olan arkadaşlar arka tarafta oyunun atmosferini oluşturdu.Seçilen kişileri yazılı fermanda okuduktan sonra oyuna başladılar.Herkesin merakla beklediği oyun sadece bir kağıt ve kalemle oynanıyordu.Her sütuna kim,nerede,nasıl,ne yapmış yazılarak görev dağılımı yapıldı.Herkes sırasına göre istediklerini yazıyor,bir sonraki kişiye sayfayı katlayarak veriyordu.Bu oyunun önemli bir tehlikesi ise meraklı kalabalıktı.Bir zaman sonra meraklı kalabalığa sınıfın inek kızı ekleniyordu.Sınıfın inek kızı,muhafazakar bir aileden geldiği için bunu kaka,cıs olarak zihnine mesajlar gönderiyor,ispiyonlama mekanizmasındaki çarklar çalışıyordu.Bu yüzden bu tür oyunlar sıfın inek kızlarından uzak yerlerde,ulaşamayacağı ve göremeyeceği yerlerde yapılması gerekir.
Kült '' isim şehir '' oyununa benzeyen ama içersinde yaratıcılık ve erotizm gibi unsurları bunludur.Oyunun başlarında hayatlarında erotizm nedir bilmeyen bireyler tanıdıklarını çimenlerde,kırlarda pikniğe gittiğinin senaryosunu yazar.Oyunun ilerleyen evrelerinde bireyler erotizm den hafif hafif tat almaya başlar ve hısım akraba,öğretmen ve sevmediği kişilerin adlarını yazarlar.Hayatlarında daha önce erotizm bilmeyen bünyeler bir birlerinin kulaklarına fısıldayarak ''zikiştiler '' gibi küçük kaçamakları söyleyerek gevrek gevrek gülerler.İlerleyen evrelerde değişen zihinlerin ürünleri kağıda da yansır.Örneğin,öncelerde Ahmet pikaçuyla piknik yaparken,şimdi Ahmet pikaçuyla tuvalette pika pi yapmaktadır.Pika pi sansürlendiğini ne yaptığını oynayan bireylerin zihinlerinde canlandırması anlamına gelmektedir.Artık bireyler arasında hızla gelişen erotizm pikaçuyla sınırlı kalmayarak tüm pokemon familyasına hatta çevresindeki insanlara geçer.Oyundan sonra,oyunun etkisinde kalan bireyler bilinç altına magazin gündemi oluşturacak mesajlar yollar.Bunlar Ahmet'in pikaçuyla tuvalette pika pi yapmasından başlayarak tüm okulda yayılır.Asparagaz haber,hayatlarını monoton yaşayan bireyler tarafından gerçek kabul edilir ve mezun olana kadar pikaçu,Ahmet'in korkulu rüyası olur.
Oyunun önemli kriterlerinden biride;Oyun bittikten sonra suç mahalindeki kanıtları en aza indirgemektir.Herkesin içini döktüğü,buram buram erotizm kokan kutsal kağıt bireyler tarafından yok edilmelidir.Aksi taktirde sınıfın inek kızı tarafından yapılan arkeoloji kazılarında bulunacak ve ispiyonlama mekanizması harekete geçecektir.Elinde delil olduğu için ispiyon girdisi kuvvetli olacak,oyunu oynayan herkes sorguya çekilecektir.Önemli kriterlere uyulduğunda kim,nerede,nasıl,ne yapmış oyunu son derece zevkli ve asparagaz haber yapmanın verdiği haz paha biçilemezdir.
Uzmanlara göre, '' kim,nerede,nasıl,ne yapmış ? '' oyunu geleceğin magazin muhaberleri,magazin editörü vb makamda çalışan kişileri eğiten,geliştiren ve magazinle ilgili işlerde çalışmak isteyen kişilere zemin hazırlayan bir oyundur.
Okula geliş yolunda bizim sınıftan birkaç arkadaşa rastladım.Sabahın köründe okula gitmemize rağmen hiç birisi sitem etmiyor ya da sızlanmıyordu.Yanlarına sinsice yaklaşarak bu durumun neyden kaynaklandığını sordum.Öğretmene tır çarpmamış,okul yanmamış ya da yeni sevgilileri olmamıştı.Hepsi hep bir ağızdan,yurttan sesler korosu gibi ''Kim,nerede,ne yapmış,nasıl '' oynacağız dediler.Hafızamdaki oyun arşivini yokladığımda böyle bir oyuna denk gelmedim.Hafızamda bu oyunu önceden oynamadığım için bağışıklık kazanmamıştı.Bir yandan heyecanlanıyor bir yandan da sohbetimizin koyulaşmasıyla ayaklarımıza söz geçiremiyorduk.Aheste aheste yürüyerek sadece oyunu düşünüyorduk.
Sınıfa geldiğimizde herkes yerlerine yerleşti.Birkaç kıkır kıkır konuşmadan sonra öğretmen sınıfa girdi ve derse başladı.Zihinlerini oyunların etkisinde bırakan bireyler birbirleriyle mesajlaşmak için kağıtlara ileti yazıyor,sonra avuçlarında kulak memesi kıvamına getirdikten sonra hedefin olduğu sıraya yavaşça atıyorlardı.Bu işlem öğretmen arkasını döndüğünde hızlanıyordu.Sınıfın zemini devlet dairelerindeki buruşturulmuş,yırtılmış kağıtlarla doluydu.Birkaç kişi bu atraksiyonu yeni yaptığı için deneyimsizliğinden yakalanmış,daha tecrübeleri kişiler deneyimleriyle yakalanan kişinin paçasını kurtarmıştı.
Zil çaldıktan sonra özveriyle yapılan kağıt alışverişi sona ermiş,tüm sınıf bir ''oh'' çekerek arkasına yaslanmıştı.Gelecek ders boş ders olduğu için herkes planını,hazırlıklarını yapıyordu.Boş ders,öğrenci kitabında kutsaldı.Normalde hayatınızda bir sürü boş dakikalarınız olacak ama sınıfta geçirilen boş dersin tadı öğrencilere kırk dakikanın ne denli bir zaman olduğunu,nasıl geçireceklerini,ne yapacaklarını tartışmalarıyla geçer.Kırk dakika öğrencilerin gözünde öyle uzun bir zaman dilimidir ki,oyun oynadıkları sırada onlara bir asır gibi gelir.Daha önce anlaşmış olan arkadaşlar arka tarafta oyunun atmosferini oluşturdu.Seçilen kişileri yazılı fermanda okuduktan sonra oyuna başladılar.Herkesin merakla beklediği oyun sadece bir kağıt ve kalemle oynanıyordu.Her sütuna kim,nerede,nasıl,ne yapmış yazılarak görev dağılımı yapıldı.Herkes sırasına göre istediklerini yazıyor,bir sonraki kişiye sayfayı katlayarak veriyordu.Bu oyunun önemli bir tehlikesi ise meraklı kalabalıktı.Bir zaman sonra meraklı kalabalığa sınıfın inek kızı ekleniyordu.Sınıfın inek kızı,muhafazakar bir aileden geldiği için bunu kaka,cıs olarak zihnine mesajlar gönderiyor,ispiyonlama mekanizmasındaki çarklar çalışıyordu.Bu yüzden bu tür oyunlar sıfın inek kızlarından uzak yerlerde,ulaşamayacağı ve göremeyeceği yerlerde yapılması gerekir.
Kült '' isim şehir '' oyununa benzeyen ama içersinde yaratıcılık ve erotizm gibi unsurları bunludur.Oyunun başlarında hayatlarında erotizm nedir bilmeyen bireyler tanıdıklarını çimenlerde,kırlarda pikniğe gittiğinin senaryosunu yazar.Oyunun ilerleyen evrelerinde bireyler erotizm den hafif hafif tat almaya başlar ve hısım akraba,öğretmen ve sevmediği kişilerin adlarını yazarlar.Hayatlarında daha önce erotizm bilmeyen bünyeler bir birlerinin kulaklarına fısıldayarak ''zikiştiler '' gibi küçük kaçamakları söyleyerek gevrek gevrek gülerler.İlerleyen evrelerde değişen zihinlerin ürünleri kağıda da yansır.Örneğin,öncelerde Ahmet pikaçuyla piknik yaparken,şimdi Ahmet pikaçuyla tuvalette pika pi yapmaktadır.Pika pi sansürlendiğini ne yaptığını oynayan bireylerin zihinlerinde canlandırması anlamına gelmektedir.Artık bireyler arasında hızla gelişen erotizm pikaçuyla sınırlı kalmayarak tüm pokemon familyasına hatta çevresindeki insanlara geçer.Oyundan sonra,oyunun etkisinde kalan bireyler bilinç altına magazin gündemi oluşturacak mesajlar yollar.Bunlar Ahmet'in pikaçuyla tuvalette pika pi yapmasından başlayarak tüm okulda yayılır.Asparagaz haber,hayatlarını monoton yaşayan bireyler tarafından gerçek kabul edilir ve mezun olana kadar pikaçu,Ahmet'in korkulu rüyası olur.
Oyunun önemli kriterlerinden biride;Oyun bittikten sonra suç mahalindeki kanıtları en aza indirgemektir.Herkesin içini döktüğü,buram buram erotizm kokan kutsal kağıt bireyler tarafından yok edilmelidir.Aksi taktirde sınıfın inek kızı tarafından yapılan arkeoloji kazılarında bulunacak ve ispiyonlama mekanizması harekete geçecektir.Elinde delil olduğu için ispiyon girdisi kuvvetli olacak,oyunu oynayan herkes sorguya çekilecektir.Önemli kriterlere uyulduğunda kim,nerede,nasıl,ne yapmış oyunu son derece zevkli ve asparagaz haber yapmanın verdiği haz paha biçilemezdir.
Uzmanlara göre, '' kim,nerede,nasıl,ne yapmış ? '' oyunu geleceğin magazin muhaberleri,magazin editörü vb makamda çalışan kişileri eğiten,geliştiren ve magazinle ilgili işlerde çalışmak isteyen kişilere zemin hazırlayan bir oyundur.
kullandığın mecaz anlamlar ve betimlemeler hoşuma gidiyor